Translate

Friday, 3 March 2017

Kausi 2017 ennakkosuunnitelmaa (osa 3)

168 päivää tänään Kalmar Ironmaniin. Se alkaa olemaan jäätävän vähän, kun miettii miten paljon sinne mennessä pitäisi vielä ehtiä treeniä tekemään. Vaan vanhalla sapluunalla mennään, siinä missä ei ihan suunnitelmissa pysytä, eli pitkällä aikavälillä keskimäärin 1h treeniä päivässä, kun vähintään toteutuu niin ollaan melko turvallisilla vesillä. Kevät kun kohta saa, niin päästään sitten kunnolla pyöränkin päälle.

Se siitä, takaisin otsikkoon. Kalenteri alkaa olla kesän osalta valmis, ja kisat alkaa Vantaan SM-sprintistä, perusmatkan kisa on vielä valitsematta, puolimatkalle lähdetään Voimarinteelle, sekä syyskuussa Tallinnan maratonille. Jes! Helpottaa kun on saanut nuo kiintopisteet almanakkaan. Perusmatkaahan on tarjolla siellä täällä, Vierumäki, Lahti, Helsinki, jokin noista, sen päätän vasta myöhemmin, nyt kun "tärkeämmät" ovat kalenterissa. Tärkeämmät siksi, että sprintti on kauden avaus, jossa pääsee ekan kerran kunnolla mittaamaan kuntoa. Ja puolikas, joka taasen on suuntaa antava Kalmaria kohden. Perusmatkat on kivaa rääkkiä ja äärimmäisen hyvä kova pitkä treeni, josta toki ehdottomasti lähden tavoittelemaan ennätyksen kirkastusta, kuten kaikilta matkoilta.

Jotain testintynkää myös ajatuksissa lähitulevaisuuteen. 5km juoksu, pyörä-FTP (jota en ole koskaan ennen tehnyt..), 1000m uinti olisi sellaiset. Katsotaan millä aikataululla nuo saa sovitettua niin että niistä myös saa tehot ulos ja sitä myöten "realistiset" tulokset. 

Sain myös kalustoasiat kuntoon, kun tällä viikolla perheeseemme liittyi alla oleva tulokas! Kaksi kesäähän tässä on välissä ilman tri-pyörää menty, vanhalla maantiekonkelilla kynnetty väkisin muutama skaba. Talven läpi on vaihtoehtoja tutkailtu, enkä uskonut Cannondaleen päätyväni, mutta tämä tismalleen sama pyörä oli Lanzarotella viikon käytössäni ja ihastuin siihen vallan. Äärimmäisen mukava, helposti säädettävä ja uskomattoman kevyt, minkä näkee jo pyörää katsoessaan. Yksi kriteeri oli monipuolisuus, myös juuri keveys ja ketteryys, jotta pyörä palvelee mahdollisimman hyvin useimmissa olosuhteissa, eli nopea suorilla ja tasaisilla, mutta myös ketterä ja hallittava mäkisissä ja tuulisissa olosuhteissa. Tässä pyörässä toteutuu kaikki nämä kriteerit sekä varustelutaso ja tosiaan tuo rungon laadukkuus on aivan huippuluokkaa hintaan nähden. 



No comments:

Post a Comment